Sunday, February 20, 2011

bisikan hati

betulkah?
betulkan segala tindakan yang dilakukan?
menurut kata hati atau menurut kata emosi?
atau menurut kata rakan? atau... menurut rasa keEgoan?
who0opsSs...
menurut jalan kebenaran. insyaAllah.
kekuatan dalaman amat diperlukan di sini.
tiada sebarang konflik yang berlaku. alhamdulillah.

Namun,
setiap apa yang dilakukan mesti bersebab.
mesti mempunyai rasional tersendiri.
yeah!
setiap patah perkataan saya ada sebab saya sendiri.
setiap tindak tanduk saya pasti ada rasionalnya.
setiap kelakuan saya bersebab.

kadang2 terpaksa melemparkan kata2 yang tdk snggup untuk sy lontarkan. maaf. saya terpaksa. untuk menguatkan hati sendiri. MFAL , maaf. andai :kata2 sy bnyak melukakan hati kamo0.
segala kerenah saya membebankan otak fikiran kamo0. .dan
gelagat saya yang terlampau membuatkan kamo0 rimas. wink3 ^^

kadang2 terpaksa berpura2 okei di sini. berpura2 senyum. gelak tawa. semua ituh plastik semata. hakikatnya. diri sendiri sahaja tahu. diri sendiri sahaja yang faham. dun worries. everything is okee. under kawalan yang tersangat baik! cheyywahhh..

kita mempunyai haluan dan tujuan yang sama. masa yang tinggal hanya beberapa detik sahaja lagi. segalanya perlu bermula dari sekarang.perubahan perlu ada.

yes! perubahan!

LJM bakal kite tempuhi. xlame je lagi.
moga segala impian masing2 tercapai. impian kamo0.impian daku.
moga hajatmu untuk ke tanah Arab termakbul. meneruskan impian di Melaka.berkembang hingga ke peringkat seterusnya.
dan semoga tercapai segala hasratmu untuk Zulwanus dan Mia seterus dan seterusnya. Meskipun, ia tiada perkaitan dgnku kelak ( jodoh pertemuan dtgn Tuhan), ku harapkan mereka akan menjadi insan yang berguna.
tiada sebarang harapan yang melambung tinggi dari pihak saya untuk saat ini.harap maklum.
.selesaikan segalanya yang lebih penting daripada yang penting.







Yang dicari walau bukan putera raja, biarlah putera Agama.

Yang diimpi, biarlah tak punya rupa, asal sedap dipandang mata.

Yang dinilai, bukan sempurna sifat jasmani, asalkan sihat rohani dan hati.

Yang diharap, bukan jihad pada semangat, asal perjuangannya ada matlamat.

Yang datang, tak perlu rijal yang gemilang, kerana diri ini serikandi dengan silam yang kelam.

Yang dinanti, bukan lamaran dengan permata, cukuplah akad dan janji setia.

Dan yg akan terjadi, andai tak sama dgn kehendak hati, insyaAllah ku redha ketetapan Illahi..



notakaki: buat yg rase meluat dgn entry ini, sila maen jauh2 dan anda dilarang menjengah ke sini lagi.
haha.(ayat kejam). juz kidding dear readers.
.sekian.
.bubye.
.assalamualaikum.











No comments:

Post a Comment