Thursday, September 16, 2010

budak2 maen kotak ;p







selamat petang guys~ salam 1 Malaysia~ Selamat hari Malaysia utk seluruh rakyat Msia yg budiman.cun kan gambar kat atas tu.warne warni siap.heheh.i like da colourfull of mAlaYziA.. h0hOhO...







amacam? chanteq x pic neh? cun kan??? kan3??

si pipi bo0lat. dan si mata boolat. hehe.

Nur FakHirah AmaLin. comey je name tuh an.

sape lah budak neh..tbe2 je mas0k lam diary kesayangan sy neh?

nak taw????





jiran saya lah.comey gilak.











aiieeeiiiii~ geli~geli~ dan geli lah... budak2 neh (anak2 jiran ) dok geletek aku lah pulakkkk..


siaplah korang..geletek korang balikkkk...


aaahaaaa.. padan muka.. gelak xberhenti lah korang..haha..


kecik2 da pandai usik along yea...kan da kene...


s0nok giler layan budak2 tuh. bukan salalu ade peluang nak layan budak2 neh kan.nnti da balik KL, kene layan asaiment je la nampaknya.


back t0 da st0ry.budak2 neh (nadhiha ,farisya >>>kakak fakhirah ) wat ngada2 ngan aku plak. hoh0.

along, nak ituh. along nak inih. macam2 gelagat. :)

berkenan pulak ngan rambut along yang hallluusss ni ea...

>>> nada iklan nescafe 3 in 1 tu yek<<<

aku sebok dok mengadap lappy dye plak sebok dok usap2,dok maen2 ngan rambut chantek aku..~pasyan mo0d mula terserlah kot.~ euuwww... geli lah bila kene tangan kechik awk kat leher neh.mengekek2 kitorang gelak. haha~
heh! si kecik yang banyak mulut. xmenang mulut along nak menjawab. macam2 soalan yg ditnye.
along.. tu ape...?
along... knape itu.. knape ini?
along.. kalau tipu... dosa ek?
along...bla3.. bla3...
haha
macam2 lah soklan budak2 neh.
seb bek along suke korang taw. law x..langsong along x jawab.kihkih.(ja'at plak)
biasalah an.. budak2.. aku zaman dolu2 pun camtuh gak..
soklan xmasuk dek akal pun aku tanye.. nek pening org yg nak menjawabnya.
haaa..
t'ngat plak kat soklan yg pnah aku tnye kat ma dulu.
"ma..syurga kat atas langit ke?"
" rupa Allah macm mana ?"
"Allah duduk kat mana?"
haha. mcm2 lah soklan pelik ku tanye....
mase tuh kechik agi .
xtaw pape pom.
nenek g berjemaah kat surau, aku pun g berjemaah ngan mak sedara aku yn sebaya.
pastu dok intai2 orang ngah semayang.tgk mulut orng kat sebelah tu dok kumat kamit. pastu buat2 bace sumtink.ntah ape yg aku bacekan pun xtaw lah. aku pun xfhm.hoh0.
tang paling lawaknye..
mase orang dah bgun dr sujud, mak cik aku tuh lom bngun ag.lame tul dye sujud.
then, bley plak aku dok cuit2 dye.. >>>bg isyarat imam dah bangun lah kon0nnya.hehe..<<
uishhh~dasat2..
pengalaman zaman kanak2 neh bley wat aku tergelak lah.
korang pun same kan..kan3??? msti ade pngalaman2 yang melucukan.
^_^
itulah namenye pengalaman.yg mendewasakan kita.yang mematangkan pemikiran dan
tindakan kita dari masa ke semasa.
o0o ea. banyak celoteh plak.
hampir terlupa ngan tujuan asal.
saje je neh..
aku ade terbaca 1 buku neh.
hasil karya IBNU QAYYIM...
yg dah diterjemahkan oleh TUAN GURU DATO' NIK ABDUL AZIZ NIK MAT (t0k guru kesayangan seluruh rakyat kelate)



KATA-KATA NASIHAT IBNU QAYYIM

* Di dalam hati manusia ada kekusutan dan tidak akan terurai kecualimenerima kehendak Allah swt.

* Di dalam hati manusia ada keganasan dan tidak akan hilang kecuali berjinak dengan dengan Allah swt.

* Di dalam hati manusia ada kesedihan dan tidak akan hilang kecuali seronok mengenali Allah swt.

* Di dalam hati manusia ada kegelisahan dan tidak akan tenang damai kecuali berlindung, bertemu dan berjumpa denganNya.

* Di dalam hati manusia ada penyesalan dan tidak akan padam kecuali redha dengan suruhan dan laranganNya serta qadha dan qadarNya serta kesenantiasaan sabar sehingga menemuiNya.

* Di dalam hati manusia ada hajat dan tidak akan terbendung kecuali kecintaan kepadaNya dan bermohon kepadaNya.

* Kesentiasaan berzikir kepadaNya adalah keikhlasan sebenar kepadaNya. . . .

SELAMAT BERKONGSI :)


No comments:

Post a Comment