Sunday, September 19, 2010

KL.bye home town :( .

x 906.mula bergolek pada jam 9.30 p.m. seat 10b . selamat tinggal home town. memulakan semula kehidupan sbg pelajar.menduduki xzem.praktikal.then diselangselikan dengan kuliah. begitulah seterusnya.perjalanan teramatlah lame. tertido sampai siap termimpi2 lg.dasat betol.hoh0. :p

mimpi ape??

ssshhhh~ xley gtaw. :p



penat.blk dr kampong nenda terus ke KB. then blk umah 'pack' barang ngan kadar urgent gile2. ntah pe yg x bwk mai xtaw lah tu. nasib ah lau ade bnde pntg xbawak kan.so, pandai2 lah nk idop.pengalaman pulang ke kampong nenda kali neh mmg berbeza.bnyak perubahan. alhamdulillah.mak cik yang 'sakit' dah sembuh. 13 tahun menderita. sudah mampu bercakap.namun masih lagi malu dan segan untuk berbual.suara akan jelas bila berbual melalui telefon. itupun dye akan ke tempat yang xde orng untuk bercakap telefon.xkira lah kt dapur, kat bilik atas.beranda atas atau kat mane2 dlm rumah yang xde orang.senyumannya yang manis juga kembali semula.rindu teramat dengan senyuman ituh.mnguruskan diri sendiri.sudah mampu menunaikan ibadat dengan sebaiknya.syukur teramat. dengan izin Allah berubat hanya dengan gabungan keturunan WAN (sblh ma). xperlukan orang lain. (menurut BABO, imam/pendakwah).

nenda+tok wan+3 org ibu saudara+pak su~ bergabung tenaga dalaman.gabungan akan menguatkan lagi.sokong antara satu sama lain. bertemakan serba putih+kuning.sempena keturunan diraja.Puteri Sa'adong ada perkaitannya jua.

alhamdulillah.diberi kelebihan sedemikian.gelaran untuk adik juga perlu di tukar. NIK Yam (sempena gelaran arwah nenek sebelah abah-NIK ZABIDAH-). kekalkan gelaran keturunan. NIK + WAN. aku pom xfhm sgt. tp tuh yg aku tahu. gelaran untuk aku??? *** ****




ntah ape2 lah kan.


o0o ea. sebelum neh, ada juga cerita mengenai abang yus yang pernah diceritakan kpdku.


dalam perubatan dn mengubati orang.


sedikit sebanyak sy mula utk lbh faham.


dulu kamo0 pernah mngatakan,


sy akan takot dgn cerita2 demikian.jgn risaulah. sy x takut pun.


jua ada perkaitan dengan ptri hang li po.


if i not mistaken lah.







tok wan sorng yg sgt garang+tegas.almaklumlah.pesara tentera.sudah berusia tp masih bertenaga.xreti nak duduk diam.ade je keje yang dye nak wat.ghajen sungguh lah.pesanan untuk cucu2 tersayang:-" cucu2 tok wan kene kuat semangat taw! kuatkan hati! taw x cammane nak kuatkan hati tuh?"

cucu2 :- "cammane tok wan?"

tokwan:-" bla3 bla3.... " igt! jgn sesekali lalai dari mengingatiNya. Allah akan senantiasa menemani setiap hamba yang mengingatiNya."

cucu2 :- "baik tok wan"



>>>> satu peristiwa tlh berlaku.biarlah ia mnjadi rhsia keluarga2<<<< ~hikhik~
pengalaman wo0.bes lah jugak.
org bernasib baik je dpt pngalaman neh~
kuang3~


*****

tok wan mmg suke bercerita.lawak tp senantiasa diselitkan dgn pengajaran dan unsur keagamaan (slh sorng pendkwah jua.nak ceritakan lbh lnjut ttg ni.., aku pun xberapa faham.so, stkt tu je lah kot utk kli neh).

terus je aku baring kat riba tok wan.maen2 janggutnya yang dah hampir keseluruhan bertukar warna putih .diusap2nya kepala cucu tersayang neh (aku lah. jgn jeles yea cucu2 yang laen)

tersangat manja dgn sesiapa.ituh aku.dengan nenda jua.ngan arwah moyang - kedua2 moyang pun sempat aku bermanja sblm pemergiannya ke rahmatullah beberapa tahun yang lalu. terasa kasih sayang yg sepenohnye lah.lurve keseluruhan family lah. :)

time tido plak, mesti nak berebut ngan sepupu yg len utk tido ngan nenda.dari dulu sampai skrg, still x berubah.yang paling bes, aku lah yang akan menang.take turn okey.peluk nenda , tersangatlah lena tidurku. yabedaaabedo0o~ ^^

paling xbleh nak lupe, serunding udang buatan nenek.ketupat sotong.macam2 lagilah.sedap hingga menjilat jari ibu kaki org kate..eh3..xde kaki okey!

macam2 makanan kat sane yg wajib untuk kitorng sekeluarga rasa setiap kali ke sana. syio0ookk abeslah!




****




blk dr rumah nenda, ke KB.atas 1 tujuan yg telah lame diniatkan.


maaf. tdk dpt melangsaikan niat itu lagi.tiada rezeki awak mungkin.laen kali sy bagi ea.walaopun lambat atau telampau lambat.


pasti sy berikan hadiah ituh buat awak.


tersangat bermakna walau ia hanyalah *******


mgkin bg awak ia hanyalah bende tersebut. tp saya mao awak serap segalanya.


menjadi yang terbaik.


x kiralah awak siapa pun pada saya.


walau awk hanya bergelar seorang sahabat untuk saya.


ituh niat saya.


pasti saya akan tunaikan jua.


walau saya tahu tarikh itu tersangatlah hampir.


tp maaf.


sy x boleyh nak bg tepat pada tarikh itu.


(^_^)


sabar ea.










nota kaki : awak dan kamo0 - org berlainan-















No comments:

Post a Comment