Monday, April 5, 2010

luahan hati seorg shbt...

ak pndengar setia.luahkan lah sgala yang terbuku dihatimu wahai shbt. bahuku sedia untuk menerima ksedihanmu.apa yg terdaya untukku perkatakan kpdmu wahai shbt, bersabarlah...



setiap dugaan psti ad hikmah disebaliknya.



bila berceritakan soal percintaan ni, ta taw ak nak ckp pe. cinta mmg indah.kdg2 smpai tleka. kdg2 ia mmbhgiakan.kdg2 tu amat mnyakitkan bila ad prsaan cmburu.bila ad prselisihan sket je pon da nak gado.pstu sme2 pujuk.part tu besh ar an. sume camtuh an? xyah nak tipu ar klo sume nih x btol... hurm...









back to da title kat ats neh, terharu aku...lam 12.30 am dpt pggiln dr sowng shbt.sjak lps reunion ai tuh, da xjmpe2 dah ngan dye.lps je bg salam.. dye cam nak nanges...



"uniey..aku rndu mu..ble mu nak blk...???" (nada sebak gile)



'aku wmdu mu gak wahai shbt..lmbt ag. tggu cti sem nih ak blk..'



aku da agk.shbt ak ad mslh...btul.tepat sekali.


maka bermulalah penceritaan ttg kesah perchentaan putra n putri... kecian teramat.

putri bhgia dgn khdrian putra dlm khdupannya hinggalah suatu saat... putra mngtakan bahwa dye tla bkenanam pd sowg gdis yg brda dkt dgn lokasi nya. sdgkan putri jauh nunnnnnn di pntai timor.putra dilema.sygkan putri.xmo lepaskn.dlm mse yg sme, xmo ad pape hbgn spesel.

pelik.teramat pelik. aku ta paham ngan laki neh. wujud gak ea owg cam neh.hurmmm.... ta taw nak kate pe dah.

smbg blk citer sal putra ngam putri td ea...

putri syg teramat ngan putra tu. rindu teramat. sblum ni same2 share suma mslah. suke duka dowg ttp bsame.walopon agk bru je pknalan antre putra n putri ni, putri merasa sgt bhgia.

tp skrg? tggl kngan. noktah.ta de lg gelak tawa antra mereka.

putri bersedih.kecewa dgn sikap putra. kalo btul putra sygkn putri, sdh tntu dye akn cbe utk prthankan hbgn mereka.walau skdr kwn...

putri x sggup utk ituh.


aku cbe utk menengkn putri.faham teramat perasaannya.

aku bkn pkr motivasi. tp aku cbe gak utk mberi smgt kpdnya.

bnyk nsht ku berikan. antaranya ad gak nsht yg d berikn oleh kamo0 smsa ak terasa down teramat.

bykkn bersabr.

jngnlah terlalu mghrpkan sesuatu yg x psti. kelak kekecewaan akn menghampiri.

trima ngam hati y terbuka.

bd0alah agr Allah permudahkan sgla urusanmu whai putri.

anDai putra tercatit untkmu, mOhOnlah agr Allah akn satukan hatimu dan hatinya...

wat slt ajat.moga ALLAH berikn petunjuk untkmu shbt..

dktkan dirimu dngnNya.

insyaALLAH... akn peroleh ketenangan..



1 msj yg prnah ak dpt suatu ktike dulu..

aku fowardkn kpd putri.

moga ia bermanfaat utk putri yg sdg berduka...


"feeling alone?

Innallaha ma'ana.

saw evil act?

Inni akhafullah.

wishing something?

Faiza'azamtafawakkal 'alallah

Missing somebody?

Ma fi qalbi ghairullah."


credit to da sender.~kamoo~


sbrlah shbt..dgn dugaan duniawi ini...

moga ia tdk mggu pelajaranmu.

luahkan lah sgla mslhmu.aku sntiasa brsamamu sang putri.

jngn lah smpan ia sndirian.ia bakal mengundang kemurungan.

moga mendapat kejayaan wahai shbt.stdy lelok.jg dirimu.kshtnmu as well.ituh shja yg mampu untukku perkatakan...

"kalo mu blk sblm 21/5, mu gtaw aku deh.ak nak jmpe mu sgt2."

sedey je nada dye...


'hurmm..kalo ak blk mse tuh..aku gtaw.tdo lah saem..lwt dowh ni.jgn pk bkn2..'





terharu tul ble ad shbt mencari kte utk mnjd penasihatnya.membntu tika dye diperlukan.

ituh gunanya bersahabat.sntiasa bersama.ssh n senang.

moga ukhwah yg pernah trjalin tidak akn tersimpul bgitu shaja waloupun kte brjauhan...
bgitulah kesah putra n putri cadbury.sekian~



No comments:

Post a Comment