Saturday, August 14, 2010

sembuh.dah kot.baek2 saja ea...




hebat.kata2 umpama hujung pedang.tajam.berkilat.makin diasah makin tajam.makin berkilat. semangat kembali pulih.tikaman yang tepat drpd hujung pedang.langsung tidak tersasar. kata-kata yang menimbulkan seribu2 kesedaran.berjuta kekhilafan.betapa kerdilnya diri ini.


kata2mu ituh ada kebenarannya.memang benar.sy bersetuju.cubalah terima hakikat ats segalanya.percayalah dgn sgala ketetntuanNya.
solute sama kamoo.kamoo yg terbaek pErnah saya kenali.kekalkan prestasi anda.matang dalam melemparkan kata2.bijak menyusun ayat.cukup teratur.tersentuh segala jiwa sanubari meski kdgkala kata2 kamoo seolah2 racun dalam diri.numun,setelah difikirkan dan diteliti racun yang kamoo semburkan adalah untuk kebaikan.untuk kesuburan tanaman jua.
untuk menhalau, jesteru membunuh serangga perosak juga.
berdasarkan kata2 yg seolah racun.seolah tajamnya hujung pedang itu,sy cube membuat 1 kesimpulan sndiri.



2 dalam 1. dua haluan ttpi satu tujuan yang perlu dicapai.pilih jalan yang terbaik untuk diri.untuk keluarga.untuk semua.


jln pertama: jln yg elok, tanpa liku.lurus sahaja.tp jarak yang terlampau jauh.disekitarnya nampak ceria.tp penghujung jalan gelap.namun tidak diketahui oleh sesiapa.masih belum jelas.


jalan kedua: jalan yang berliku2.tetapi peta yang diberikan teramat jelas.memang banyak halangan disetiap persimpangan.satu persatu perlu ditempuhi.kunci yang perlu dibawa senantiasa adalah "KESABARAN dan KEIKHLASAN + KETABAHAN" .juga tujuan yang jelas terhadap destinasi yang ingin dituju.meskipun banyak duri-duri disetiap selekoh, penghujung jalan yang bakal ditemui adalah sangat indah.sangat menakjubkan.




pilih satu antara dua. aNda penentu segalanya untuk diri sendiri.adakah anda mahu mengikut jalan yang sudah jlas petanya atau sebaliknya.


adakah anda sanggup mengharungi liku2 berduri untuk sampai ke destinasi yang sangat indah?


ATAU...


adakah anda akan menyusuri jalan yang nampak cantik pada zahirnya tetapi tidak jelas penghujungnya?




anda penentu hak anda.fikir-fikirkan....








peta yg dimaksudkan:al-Quran dan al- sunnah.
jalan : kehidupan

penghujung jalan : pengakhiran sesebuah perjalanan kehidupan.

kunci : ketabahan dalam mengharungi ujian-ujian drNya.






mgkin ada antara readers yg pelik.ape kaitan title kat ats dgn entry inih.cam xmatch je kan.xpe. hanya yg tahu saja akan faham.


thanks for letting ur eyes to reads diz entry. :)

No comments:

Post a Comment