Tuesday, December 21, 2010

cinta senja dr asma' sams


al-kisah....



mengisah seorang perempuan yang dahulunya tidak pernah pedulii yang bawa lelaki itu setia disisinya.
Sehinggalah lelaki itu pergi daripadanya.
tapi apabila lelaki pergi daripada hidupnya,
seakan-akan bayangan lelaki itu mengejar hidupnya...
adakah dia sudah gila bayang atau hukuman karma buatnya..
atas segala perbuatan yang pernah dia lakukan pada lelaki itu?
dia meyesal..tetapi lelaki itu seakan tidak pedulikannya lagi...
kenapa setelah semuanya berakhir baru dia mengetahui yang dia cintakan lelaki itu?

lelaki itu...
'kenapa dia tak pernah mengerti yang hanya dia di hati aku?
sejak dari dulu lagi aku setia dengan dia..
kenapa dia taj pernah sedar yang aku ada disini untuk dia?
dia tak pernah mengerti aku....
aku undur diri.....
aku tahu....
aku sedar yang aku tak setanding dengan dia...
aku takkan kacau dia lg......'

perempuan itu.......
aku menafikan yang kunci pintu hati aku ada pada dia....
bulat-bulat aku pangkah kata-kata daripada ibuku....
aku tak mahu terikat!
aku tak mahu dia!
dia sahabat aku!!
cuma sahabat aku...

Ya ALLAH,
kenapa apabila dia jauh aku rindu....
kenapa perlu aku ingat saat itu....
kenapa aku perlu menangis kalau perempuan lain menghampirinya????
kenapa disaat hati kata patut aku melupakan dia...
dia pula yang hadir....
bila aku perlukan dia...
dia buat aku tak pernah berwujud di hadapan dia...
YA ALLAH,
takdirkah?????
hukumankah?????

lelaki itu....
sesungguhnya dia tak pernah mengertiku....
hatiku seakan tak berwujud untuk cinta lagi...................................
............................bersambung.............


khas buat,
insan yang paling aku sayang............ada<3ibnabdullah........


dipetik dan disalin bulat2 dari:-
.note di fb.nurkilan hamba Allah.



cammane ngan cerita kat ats tuh? best? sedih? feeling habes??? hehe.. xsbr utk tggu smbungan cerita anda.(creator)
credit to da creator.cerita anda sedikit sebanyak menyamai kehidupan hamba Allah, tuan punye blog inih.it's me..
sy seakan memahami cerita tersebut.
dari agakan saya, ia adalah olehan dari peristiwa yang dialami oleh saudara/i terdekat anda .
dan juga kaitan dengan salah seorang yang amat sya kenali.
lebih dari saudari ituh mengenalinya, suatu masa dahulu .
ye.. instict sy kuat sgt mengatakan ituh. salalunya instinct sy amat kuat.
tp mungkin juga salah untuk masa ini. mohon maaf.sy menyalin nota anda tanpa kebenaran.
sy telah menambah anda sbg kenalan sy.namun masih belum ada penerimaan.anda tidak berada di atas talian , mungkin.sekiranya anda terbaca entry ini... sy mohon kebenaran dr anda.
satu lagi nurkilan anda berkaitan Laksamana Sufi, juga menarik perhatian sy. tahniah!. satu penceritaan yg bagus. :)





No comments:

Post a Comment