Thursday, November 17, 2011

Oh Allah I yearn to You













يا ألله أشتاقُ كثيراً...أشتاقُ لتلكَ الأشياء التي لن تخطرَ على قلبي، أشتاق لقولكَ: "ادخلوها بسلامٍ آمنين"، أشتاقُ لتلكَ الرّاحةُ العظمى، أشتاقُ لوطنِ أمنياتنا الحقيقيّة"الجنّة" يا الله تُشغلني، أحبّ اسمهَا كثيراً، أشعرُ أنّ أحلامي تتَنفس منهَا، أشعرُ بأنّها أمنيةٌ تُحب أن تتحقق، أشعرُ بأنّ هَدير أنهَارها يُشبه سعَادة المُتقين. يَا رفاق لعل الجنة تُزيح مابكم من غمّة؛ لأن الله قد وَعدنا بسعَادة لاتنضبُ فيها , فَكُل أحلامنا قَد تبدُو هينةً أمَامهآ، أنا لا أستطيعُ تخيّل نَفسي من دُونها , أأخبركُم لماذا؟ لأنّنا لن نكذب فيهَا وَ نقول نحنُ بخير , لأنّ الله سَوف يكرمنا بلذة النظر إليه؛ لأنّها تُحقق لنَا حياة الخلُود , حياة ملؤها الطمأنينةُ وَ الوَقار، فيهَا من الأنهَار ما يَروينا، وَ من النعيم مَا يُفرحنا، وَ كَوثرٌ بإذنهِ سَيسقينا
عِندما كُنت صَغيرة، كُنت أطلبُ الجنّة بإلحَاح , كُنت أتخيّلها تحملُ قصراً كَبيراً، وَ لباساً من غيمِ، وَ حذاءِ بلّوري، وَ بُستانٌ تُشرق فيه شمسٌ لاتغرب، وَ أغصانٌ تتنَاغم مَع النسيم، وَ أغنيَةِ تَصف حَنيني , وَ فرَاشاتِ رَقيقة تكُون بحجمي؛ لكي أمتطيهَا وَ أطير، أطيرُ عالياً إلى الفردَوس. والآن أرَى أن الجنّة تضمُ أحلامي , وَ تجعلني أهذي بنعيمِ لايُشبه دنيَانآ، تُرغمني على تمزيقي كَي أصل إليها، وَ تُرتل علي كُل صلاة:- "وَ جنّة عرضُها السماوات والأرض أعدت للمتقين"! الجنّة شيءٌ أرنو إليهِ بحبٌ وَ حنينْ...


apakah?
anda kurang mengerti? saya xfaham sepenuhnya..
so, gOogle translate saya cari dan klik di situh.
hasil nya...
inilah ....
hayati dan renung2kan ...



Wahai Tuhan, saya ketinggalan banyak ... saya terlepas perkara-perkara yang tidak akan datang kepada hati saya, saya yang lama untuk menjawab, "mereka masuk secara aman selamat," Saya terlepas keselesaan besar, saya terlepas tanah air dari ingin kami benar "Syurga" Wahai Tuhan tentang saya, saya seperti itu banyak, saya rasa impian saya bernafas mereka Saya rasa seperti sebagai jaminan untuk dicapai, saya merasakan bahawa kebahagiaan adalah seperti ngauman sungai alim. Mungkin anda semua Syurga menggantikan Mapkm yang mendukacitakan; kerana Allah telah menjanjikan kepada kita gembira kepada Atnill, semua impian kita mungkin kelihatan remeh kepada mereka, saya tidak boleh bayangkan diri saya sendiri tanpa ia, Ookhbarakm Kenapa? Kerana kita tidak akan berdusta dan jika kita katakan okay, kerana Allah akan mengenali kita keredaan itu, mereka membuat kita hidup yang kekal, kehidupan yang penuh dengan ketenangan dan kemuliaan, di mana sungai-sungai yang Erwina, dan kebahagiaan dari apa yang dikehendakiNya kita, dan dengan Kausar Sasagana kebenarannya

Apabila saya kecil, saya meminta syurga dengan segera, anda bayangkan membawa istana besar, dan mantel awan, dan kasut kristal, dan kelompok yang bersinar itu Angrb matahari, dan cawangan-cawangan dalam harmoni dengan angin, dan lagu itu menggambarkan nostalgia, dan rama-rama nipis menjadi Bhb; untuk Omttiha dan terbang, terbang ke langit. Sekarang saya melihat bahawa impian saya syurga, dan membuat saya hallucinating Aichbh keseronokan duniawi kami, Trgmana Tmziqi kepada asal-usul, dan membaca semua doa: - "dan paparan langit dan bumi, yang disediakan bagi orang-orang benar!" Syurga sesuatu Arno untuk cinta dan nostalgia ...




No comments:

Post a Comment